لیست لینک ها
نويسنده
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لیست لینک هی جدید و آدرس hotlink.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

در یک مطالعه ای که در سال 1994 انجام شد نشان داده شد که مکمل سیر می تواند نقش مهمی را در درمان کلسترول بالا داشته باشد و رویهم رفته کاهش 12 درصدی کلسترول توتال توسط آن نشان داده شده و این کاهش چربی بعد از فقط 14 هفته از شروع مصرف اتفاق افتاده و در طول دوره مطالعه آنها ثابت ماند. بزرگ ترین مطالعه پس از آن درآلمان بر روی 261 بیمار از 30 آزمایش مختلف در دو گروه تقسیم شدند : گروهی -خوراک-که قرص سیر مصرف کردند و گروهی که داورهای بی اثر مصرفی کردند بعد از 12 هفته دوره درمان سطح کلسترول سرمی 12 درصد که با سیر درمان شده بودند کاهش یافت و 17 درصد تری گلسیرید در گروهی که با داروی بی اثر تحت درمان بودند کاهش یافت . مطالعات دیگری که در انگلیس انجام شده نشان داد که سیر ممکن است باعث افزایش وزن کودکانی که بنظر می رسد خیلی کم وزن بدنیا خواهند آمد می شود.

 

 


سير از نظر طب قديم ايران گرم و خشك است


 

 

دانشمندان انگلیسی اینگونه نتیجه گرفتند که مصرف قرص سیر در -خوراک-دوران بارداری ممکن است چنین مواردی را در هنگام تولد کاهش دهد. آزمایشاتی که توسط این تیم تحقیقاتی انجام شده نشان داد که اضافه کردن عصاره سیر به سلولهای جفت در زنانی که از این مسأله رنج می برند میتواند محرک رشد سریع باشد. بعلاوه فعالیت آنزیم های کلیدی که در ناهنجاریهای بارداری کاهش می یابند درصورت مصرف سیر-خوراک-افزایش می یابد.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, ] [ 16:12 ] [ امیر ]
 تاریخچه کیوی : کیوی نیز که چند دهه ‌ای است وارد ایران شده است و سطح زیر کشت مناسبی از باغ‌های استان مازندران را به خود اختصاص داده است، از جمله میوه‌هایی است که از لحاظ تغذیه‌ ای و خواص درمانی دارای ارزش بالایی است، نام علمی این میوه Actinidia deliciosa است که بومی مناطق شرقی و شمال شرقی کشور چین است و نام محلی آن ینگ‌تااو (Yang Tao) است. این میوه در اوایل قرن بیستم به نیوزلند وارد شد و به‌تدریج در این منطقه از جهان مورد کشت قرار گرفت. در سال ۱۹۶۰ نام این میوه در نیوزلند به گوس بری چینی (Chinese Gooseberry) تغییر یافت. در سال ۱۹۶۱ این میوه به ایالت متحده آمریکا وارد شد و نام کیوی، برگرفته از نام یک برنده بومی نیوزلند به این اتلاق شد. در حال حاضر این میوه در کشورهایی چون ایتالیا، نیوزلند، شیلی، فرانسه، ژاپن و ایالت متحده آمریکا در سطح وسیع کشت می‌شود.

کیوی ( Kiwi )

بروید به ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب: تاریخچه کیوی, ] [ 19:6 ] [ امیر ]

 تاريخچه زردچوبه:
زردچوبه چون زنجبيل از قديم الايام مصرف مى شده است. پزشكان چينى و هندى در هزاران سال پيش آن را براى درمان چشم درد و زخمهاى جلدى به كار مى بردند. اين پزشكان زردچوبه را با شير مى جوشانيدند و آن را دواى ممتازى براى درمان زكام مى دانستند. ((ديوسكوريد)) طبيب يونان قديم آن را به نام زعفران هندى ناميده و عقيده داشته كه زردچوبه داراى همان خواصى است كه زعفران دارد. در قرون وسطى اعراب زردچوبه را در اروپاى غربى معرفى كرده و شناسانيدند. در دفتر دارايى يكى از دارو فروشان شهر فرانكفورت به سال 1450 ميلادى جزو كالاهايى كه نوشته از زعفران هندى نام برده است . در اين زمان زردچوبه يا زعفران هندى را براى معالجه يرقان و امراض كبدى به كار مى برند و همه جا معالجه آن عموميت داشت. پزشكان قرن نوزدهم زردچوبه را اشتها آور مى دانستند كه انسداد كبد و طحال را برطرف كرده و براى يرقان و سنگ كليه مفيد است. به طور كلى قرون هجدهم و نوزدهم اگر چه زردچوبه در طب كم مصرف مى شد ولى در صنايع دستى براى پارچه بافى و رنگ كردن چوب به كار مى رفت.

بروید به ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب: تاريخچه زردچوبه, ] [ 19:4 ] [ امیر ]

 نعناع mint  

گیاهی است علفی و دارای ظاهری شبیه M. Piperata که غالباً در باغها و اطراف آن می‌روید. برگهای پهن به رنگ سبز تیره در هر دو سطح پهنک دارد که عموماً عاری از تار یا دارای تعداد بسیار کمی از آن است. از مشخصات آن که باعث تشخیص گیاه از گونه M. Piperata می‌شود، آن است که اولاً برگهایش، دمبرگ ندارند و ثانیاً سنبله‌های گل آذین آن، دارای ظاهری باریکتر ولی درازتر از گونه مذکورند به طوری که در همان نظر اول می‌توان پی به وجود این اختلاف برد این گیاه غالباً پرورش می‌یابد. یکی از واریته‌های آن که برگهائی موجدار با ظاهر مشخص دارد به Var crispa موسوم است اسانس‌گیری بعمل می‌آید .

nana

 

بروید به ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:خواص گیاه نعناع mint, ] [ 19:2 ] [ امیر ]

 خواص لبلاب

نحوه استفاده : مزاج :تقریباً در سردی و گرمی برابر است و تا اندازه ای گرایش به گرمی دارد . خاصیت :گدازنده و باز کننده است ....

 

خواص لبلاب

بروید به ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:خواص لبلاب, ] [ 19:0 ] [ امیر ]

 گزنه(انجره)

نحوه استفاده : خوردنی و در مواردی به صورت مالیدنی به مصرف میرسد.
خواص : گزنه Nettle
نام علمی Urtica dioica
كلیات گیاه شناسی
گزنه گیاهی است كه از دوران ماقبل تاریخ نیز وجود داشته و مردم آن زمان از آن برای تغذیه استفاده می كردند و از خواص درمانی آن اطلاع داشته اند . 
جالینوس حكیم كه در قرن دوم میلادی زندگی می كرده آنرا برای رفع سرماخوردگی و بیماری دستگاه تنفسی بكار می برده است .

بروید به ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:خواص گزنه(انجره) در طب سنتی, ] [ 18:59 ] [ امیر ]

 الوا
نحوه استفاده : الوا و آب انگور کهنه را برسر بمالند از ریزش مو جلوگیری می کند .
خواص : افشره منعقد شده ای است به رنگ میانه سرخی و زعفرانی و چندین نوع دارد: اسقوطری ،عربی و سمنگانی . بعضی گویند گیاهش همچون زنجفیل شامی است که اشتباه است . بهترینش اسقوطری است که آبش چون آب زعفران و بوی مر دارد .درخشنده ، زودشکن و بدون ریگ باشد .
مزاج :خشک و گرم .
خاصیت :گیرنده و خشکاننده بدن و خواب آور است .
آرایش :الوا و عسل علاج اثر ضربه و شفا بخش کژدمه چرکین است .

بروید به ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:خواص الوا, ] [ 18:58 ] [ امیر ]

 ترکیبات : عصاره گیاهان چوب چینی ، کاسنی ، ریشه کاسنی ، کلبال رومی و زرشک کوهی

وزن این بسته 1.5کیلو میباشد

خواص : امراضی که مصرف شربت راوند برای درمان آنها بسیار مفید میباشد :
برای درمان بسیاری از بیماریهای مربوط به کبد

بروید به ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:خواص شربت راوند (شربت تصفیه خون), ] [ 18:57 ] [ امیر ]

 اسم من ((بابونه )) است !

من ، معده را تقویت مى كنم .
گل من ضد عفونى كننده است .
برگم غذا را لطیف و زود هضم مى كند.
اعصاب را قوى كرده ، سم را از بدن دفع مى كنم .
تنگ نفس را شفا داده ، سنگ هاى مثانه را از بین مى برم .

بروید به ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:, ] [ 18:55 ] [ امیر ]


عرق بید : طبیعت سرد و خشک 
خواب آور – آرام بخش – مقوی قلب – ضد درد – تب بر و تسکین دهنده دردهای مفاصل 
روزی دو فنجان میل شود .

• احتیاط : در بیمارانی که آسپیرین استفاده مینمایند و در افراد مبتلا به دیابت مصرف نشود .


خواص دیگر گیاهان در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:خواص گیاهان,حواص گیاهان دارویی, ] [ 18:54 ] [ امیر ]

 
 

خواص شفابخش عرقیات گیاهی

فواید و خواص درمانی عرقیات گیاهی بر هیچ كس پوشیده نیست،بخصوص در ایران كه همگان مطابق با فرهنگ و سنت دیرینه ایرانی با مزایا و خواص اعجاب‌آور آنها آشنا هستیم .
  بروید به ادامه مطلب...
 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:, ] [ 18:52 ] [ امیر ]

 ساگو(Sagu Metroxylon) یک نشاسته بدست آمده از مغز میوه از ساقه درخت نخل ساگو است. این ماده غذایی بسیاری از مردم در گینه نو و جزایر مولوکو از آن است به نام Saksak و Sagu نام می‌برند. طرز تهیه آن به طور سنتی است،پخته و خورده می‌شود. شکل های مختلف مانند مخلوط با آب جوش به صورت یک خمیر، یا به عنوان یک کلوچه از آن استفاده می‌گردد.

sago-siago

 

بروید به ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:, ] [ 18:50 ] [ امیر ]
درباره وب سایت

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 868
بازدید کل : 65016
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1